Хмарні технології

Для шкільних бібліотек, що не мають можливості придбати та адмініструвати власні сховища даних, застосування хмарних технологій – це унікальна можливість для удосконалення їх роботи.
Хмарні технології  – це інформаційний сервіс, що базується на віддаленому використанні засобів обробки та збереження даних (або робочий майданчик-сервер в Інтернеті). 
 Хмарні технології  – це різноманітні апаратні, програмні засоби, методології та інструменти, що надаються користувачу як Інтернет-сервіси для реалізації своїх цілей, задач, проектів.
Ключова особливість «хмарних» систем – можливість віддаленого доступу до сервісів з будьякого стаціонарного комп'ютера або мобільного пристрою (смартфони, iPad, е-книги та інше).Досягнення, новації, проблеми, передовий досвід, що вартий поширення та
 запровадження – фахівцю цікаво все, чим живе бібліотека. В Інтернеті розміщено безліч бібліотечних сайтів, блогів, сторінок у соціальних мережах, де своїм досвідом діляться колеги-новатори з усіх куточків України та інших країн світу. У сучасного бібліотекаря є всі можливості для того, щоб мати повну уяву про стан справ у бібліотечній галузі, дізнаватись про діяльність інших бібліотек, опановувати новітні сервіси, переймати креативні ідеї, розширювати свою діяльність, охоплюючи все більшу кількість користувачів, а також презентувати себе та свої здобутки, створюючи собі позитивний імідж



Щодо використання сервісів Google у підтримцібібліотечної діяльності охоплює такі питання, як: планування й організація роботи; професійна комунікація; пошук і аналіз літературних  джерел; електронний документообіг; збереження даних та їх спільне використання; проведення он-лайн опитувань.
 Засоби: апаратно-програмний засіб (настільний персональний комп’ютер, ноутбук, нетбук, планшет чи ін. з доступом до мережі Інтернет); хмарні сервіси Google (Google-пошук, Gmail, Google Календар, Google Документи, Презентації, Таблиці, Google Диск, Google Книги, Google Академія, Hangouts, Google Keep, Google Форми, Google Sites, Google+, Blogger). 
Опитування за допомогою Google Form, обробка та аналіз результатів, Використовую при дистанційній роботі з учніми-читачами.


Google Диск потрібний для збереження матеріалів онлайн. Це можуть бути документи, конспекти, презентації, підручники, розробки, будь-які матеріали, які ви хочете зберегти для себе і якими, можливо, захочете поділитися з іншими. На Google Диску можна розмістити навчальні матеріали, поурочні плани, презентації. Якщо надати доступ до цих матеріалів учням, вони завжди будуть знати що саме вивчали в школі, навіть якщо з якоїсь причини пропустили заняття.

YouTube — всесвітньо відомий відеохостинг для розміщення відеоматеріалів. У більшості користувачів YouTube асоціюється з розважальним відео, проте статистика засвідчує, що найбільшу кількість переглядів мають освітні відео та канали. Даний сервіс дозволяє створити власні колекції навчальних відеофільмів. зроьити відеопрезентації роботи шкільної бібліотеки, відеомктеріалів до святкових держаних та ювілейних літературних дат.
Blogger — сервіс для створення і ведення персональних блогів шкільних бібліотекарів та шкільних бібліотек. Блог використовується для публікації новин, які відображаються у хронологічному порядку за датою додавання. Раніше блоги створювалися для того, щоб поділитися своїми думками з аудиторією стосовно якихось питань. Зараз поширення набули спеціалізовані тематичні блоги. У них розміщують статті з певного напрямку. Можливість залишати коментарі нікуди не поділася, але люди йдуть на них не стільки заради розмов, скільки за професійно поданою інформацією, за знаннями.
Google Сайти — професійні сайти, для створення яких не потрібне знання програмування. Є дуже зручний візуальний редактор, який дозволяє додавати текст, зображення і відео, а також об'єкти, що зберігаються на Google Диску: документи, презентації, форми, таблиці, діаграми. З допомогою сервісу Google Сайти учні та студенти можуть презентувати свої проекти, а вчителі та викладачі створювати власні електронні посібники, сайти класу, школи тощо.

Добірка електронних ресурсів за темою «ІКТ в бібліотеці»:



Немає коментарів:

Дописати коментар