
Інклюзивне навчання (освіта) – це
система освітніх послуг, що забезпечує реалізацію права на освіту осіб з
особливими освітніми потребами, а також їх соціалізацію та інтеграцію в
суспільство.
Інклюзія
означає розкриття кожного учня за допомогою освітньої програми, яка є достатньо
складною, але відповідає його здібностям.
Вона
враховує потреби, а також спеціальні умови та підтримку, яка забезпечується
медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом. Але найголовніше –
дитина вчиться життєдіяльності в оточенні здорових дітей, що формує
спрямованість до повноцінного життя, до усвідомлення власної спроможності,
підвищення якості власного буття.
Такі
концептуальні положення є основою інклюзивного навчання у Новій українській
школі.
Інклюзивна
література– це література, орієнтована на формування позитивного сприйняття інвалідності
та особистої різноманітності. Інклюзивна література об’єднує такі напрямки: література,
яка розповідає про осіб з інвалідністю, формуючи у читачів позитивне сприйняття
стану таких людей (книжки, які фокусують інтерес читача на загальнолюдських
якостях та можливостях літературних героїв з інвалідністю; які покликані
зробити спілкування з такими людьми обопільно цікавим та комфортним); література,
яка спрямована на сприйняття особистої різноманітності; література для дітей з
особливими освітніми потребами ( книжки шрифтом Брайля, з використанням
піктограм, тактильні, книжки-картинки та ін.).https://inclusivebooks.org/
Науково-дослідна лабораторія інклюзивної педагогіки
Основні завдання лабораторії:
- –
вивчення й узагальнення світового та вітчизняного досвіду теорії і
практики інклюзивної педагогіки;
- –
наукове обґрунтування й розроблення інноваційних форм, методів, засобів і
технологій інклюзивного навчання, виховання й розвитку суб’єктів
педагогічного процесу в системі неперервної освіти України;
- –
формування готовності викладачів, студентів, учителів, вихователів,
практичних психологів, соціальних та корекційних педагогів до професійної
діяльності в умовах інклюзивної освіти;
- –
організація і проведення науково-організаційних заходів з метою поширення
й апробації результатів наукових розвідок з питань інклюзивної педагогіки;
- – розроблення й реалізація у навчальних закладах дошкільної, середньої та вищої ланок освіти проекту «Алтея», що охоплює методичну систему психолого-педагогічного та соціально-реабілітаційного супроводу розвитку особистості в умовах інклюзивного навчально-виховного процеса.
Немає коментарів:
Дописати коментар